![]() |
|
Helsingin Sanomien vuodenvaihteessa aloittama juttusarja Läskikapina on havahduttavan ajankohtainen. Nyt en tarkoita sitä, että suomalaiset ovat järkyttävän ylipainoisia. Juttusarja vaan on nimeään myöten inhorealistista ajankuvaa. Liikalihavaa saa haukkua surutta läskiksi ja syyttää omista vaivoistaan.
Tuoreimmassa Imagessa on sivukaupalla Läskikapinan kanssa kamppailevaa juttua, jossa väitetään, ettei ylipaino edes aiheuta sairauksia vaan liikkumattomuus.
Seuraavaksi Hesari voisikin jatkaa puhuttelevaa linjaansa ja aloittaa uudet juttusarjat kuten Hulluussota, Deekuhysteria tai Syöpäläistaistelu.
Hertta-Mari Kaukonen
Kommentointi on suljettu arkistosivulla.
Tampereen ylioppilaslehti Aviisi | Yliopistonkatu 60 A, 33100 Tampere | puh. 050-36 12 853
Sivujen ulkoasu: Seppo Honkanen