Tämä on arkistosivu.
Voit siirtyä Aviisin uudelle sivustolle tästä.
Hae Aviisin arkistosta.
 

Paperiveitsi

Saako lihavaa nimitellä?

Helsingin Sanomien vuodenvaihteessa aloittama juttusarja Läskikapina on havahduttavan ajankohtainen. Nyt en tarkoita sitä, että suomalaiset ovat järkyttävän ylipainoisia. Juttusarja vaan on nimeään myöten inhorealistista ajankuvaa. Liikalihavaa saa haukkua surutta läskiksi ja syyttää omista vaivoistaan.

Tuoreimmassa Imagessa on sivukaupalla Läskikapinan kanssa kamppailevaa juttua, jossa väitetään, ettei ylipaino edes aiheuta sairauksia vaan liikkumattomuus.

Seuraavaksi Hesari voisikin jatkaa puhuttelevaa linjaansa ja aloittaa uudet juttusarjat kuten Hulluussota, Deekuhysteria tai Syöpäläistaistelu.

Hertta-Mari Kaukonen

| More

LUKIJOIDEN KOMMENTIT (0)

Kommentointi on suljettu arkistosivulla.

Täytä kaikki lomakkeen kohdat.



Tampereen ylioppilaslehti Aviisi | Yliopistonkatu 60 A, 33100 Tampere | puh. 050-36 12 853
Sivujen ulkoasu: Seppo Honkanen


Aviisi Facebookissa
Aviisi Twitterissä
Tampereen yliopisto