|
Aviisi sai postia vihaiselta opiskelijalta, jonka tenttivastaukset oli hävitetty yliopiston sähköisessä tenttipalvelussa. Opiskelijalle ilmoitettiin, että hän joutuu tekemään tentin kokonaan uudestaan, mikäli haluaa saada merkinnän opintosuorituksesta.
Mitä ihmettä tällainen touhu on, opintoasiainpäällikkö Mikko Markkola?
On tapahtunut inhimillinen virhe, jota ei voi muuta kuin pahoitella. Virhe on paikallistettu ja poistettu, joten enää ei voi tapahtua samalla tavalla. Nyt sähköisestä tenttijärjestelmästä katosi useamman opiskelijan vastaukset. Kaikille on ilmoitettu asiasta.
Onko reilua, että opiskelija joutuu uusintatenttiin ilman omaa syytään?
Se on meidän linjauksemme, näin on päätetty. Kyllä se on siinä mielessä oikein ja kohtuullista. Eihän tämä mukavaa ole kenellekään, mutta näin ovat opettajat ja opiskelijat yhdessä arviointisääntöjä laadittaessa päättäneet.
Tapahtuuko tällaista usein?
Tämä on isoin murhe, mitä sähköisen tenttijärjestelmän kanssa on koskaan ollut. Paperivastausten kanssa näitä on ollut - välillä tentaattorin koira on syönyt paperin, ja joskus ne ovat pudonneet laiturilta. Eri tavalla näitä on ratkottu, mutta linja on, että tenttivastaukset pitää tehdä uudestaan.
Seppo Honkanen
Kommentointi on suljettu arkistosivulla.
Tampereen ylioppilaslehti Aviisi | Yliopistonkatu 60 A, 33100 Tampere | puh. 050-36 12 853
Sivujen ulkoasu: Seppo Honkanen